1 Mart 2014 Cumartesi

Mahsun'nun yüreğini yakan haber



Mahsun Kırmızıgül, ilkokul döneminde çocukluğunu Diyarbakır’da yaşadı. Mahsun’un baba gibi sevdiği ağabeyi Mahmut evin direğiydi adeta onun için. Diyarbakır'da Kore Mahallesinden de bahseden ünlü sanatçı: 

“Roman mahalleleri yakındı Kore Mahallesi’ne.. Orada yaşayan çocuklar, klarnetle, kemanla, darbukayla büyürlerdi... Benim büyüdüğüm mahallede davulcular da vardı, zurnacılar da vardı... Ben türkü söylemeye çok meraklıydım... Bir de Yılmaz Güney’in filmlerine... Ağabeyim Mahmut’la birlikte giderdik sinemaya... Ailenin yükü onun üzerindeydi... Mesleği elektrikçilikti ama mezarlıklarda yasin de okurdu... Bizim oralarda bir oduncu vardı... Bir gün hızarı bozulmuş. ‘Mahmut, oduncu seni çağırıyor’ dediler... Gitti, bir daha dönmedi... Mahmut Ağabey’im, ‘Elektrik fişini çekin, elektrik direğine çıkacağım’ demiş. Fiş çekilmeyince Mahmut Ağabey’im direkte can vermiş... Ben koştuğumda ağabiyimi direkten indirmeye çalışıyorlardı... Bana göstermediler yüzünü... O gün hayatımın en acı günüydü. Ne zaman elektrik direğinde ölen birinin haberini görsem gazetelerde, yüreğimin kabuk tutmuş o yarası kanamaya başlar.” 


Bu haber ünlü sanatçıyı yine kalbinden vurdu. Yarası bir kez daha deşildi. Ama kaderin önüne ne yapsan geçilemiyor. Tüm hayatını kaybedenlere Allah'tan rahmet ve yakınlarına sabır diliyoruz.

Mahsun Kırmızıgül'ün albümünde yer alan iki fotoğrafı szilerle paylaşmak istedik:


Mahsun, elektrik direğinde akıma kapılarak vefat eden ağabayi Mahmut ile birlikte..


Mahsun, adını Mahmut koyduğu oğlu ile birlikte

2 yorum: